سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کلیسای متخی شهر تفلیس

کلیسای متخی یک کلیسای ارتدوکس گرجی است که با قرن ها قدمت هنوز هم میان گرجی ها و همچنین گردشگران تور تفلیس از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد . این کلیسا در یکی از قدیمی ترین مناطق قابل سکونت تفلیس ، نزدیک به لبه سنگی رودخانه کورا واقع شده و با طراحی و معماری عجیب خود توجه های بسیاری را به خود جلب نموده است . در واقع کلیسای متخی گرجستان از سبک معماری خاص و ساخت و سازی متفاوت تر از دیگر کلیساهای ارتدوکس گرجی بهره برده که این امر باعث تمایز کلیسای متخی با دیگر کلیساهای گرجستان شده است . این کلیسا با سقف گنبدی شکل و سازه مربعی ، بلند و آجری اش در میان کلیساهای دیگر منحصر به فرد و خاص می باشد .

 

دیدنی های تاریخی تفلیس

کلیسای حال حاضر متخی که در بالای تپه در قسمت قدیمی تفلیس واقع شده توسط پادشاه گرجی St Demetrius II در بازه زمانی 6 ساله بین سال های 1278 تا 1284 ساخته شده و تا حدودی یک نمونه غیر معمول از کلیسای ارتدوکس گرجی به شمار می آید . همانند دیگر بناهای تاریخی تفلیس این کلیسا نیز در گذر سال ها چندین بار دستخوش تغییرات ، صدمات و بازسازی ها قرار گرفته است . این کلیسا در مدتی از عمر چند صد ساله خود کاربری دینی خود را از دست داد و به یک پادگان نظامی تبدیل شد . همچنین کلیسای متخی تفلیس در دوره تسلط شوروی چند صباحی بسته شد و یا اینکه تغییر کاربری داد . اما با فروپاشی شوروی کاربری واقعی کلیسای متخی به آن بازگردانده شد .

 

کلیساهای تاریخی تفلیس

درباره کلیسای تاریخی متخی در تفلیس بیشتر بدانیم

کلیسای تاریخی متخی در تفلیس از زمان ساخت تا کنون چندین بار ویران شده و دوباره با تلاش مسئولان وقت بازسازی شده است . این کلیسا در زمان حمله مغول ها متحمل آسیب های زیادی شد اما عملیات بازسازی بر روی آن انجام شد . در قرن 15 میلادی این کلیسا با حمله پارسی ها ویران شد و تزارهای گرجی در قرن 16 و 17 میلادی بازسازی کردند . ترمیم بعدی کلیسای متخی گرجستان مربوط به قرن نوزدهم میلادی است که در جریان این عملیات تمام محوطه اطراف کلیسا تخریب شد و با ساختمان زندان جایگزین شد .

معروف ترین کلیساهای گرجستان

امروزه از مجموعه مذهبی و تاریخی متخی فقط صومعه ، قلعه و معبد آن باقی مانده است . اما با این وجود باز هم این کلیسای تاریخی مورد توجه گردشگران تور تفلیس و تور گرجستان و اهالی این سرزمین واقع شده است . لازم به ذکر است که درست در مقابل صومعه متخی ، یک بنای یادبود جدید به چشم می خورد که مجسمه شاه واختانگ ، سازنده شهر تفلیس می باشد . امروزه متخی به همراه دیگر کلیساها از برترین جاذبه های گردشگری تفلیس و جاذبه های گرجستان به شمار می آیند . بهترین چشم انداز کلیسای جامع متخی از بالای قلعه ناریکالا قابل مشاهده است .

کلیسای متخی گرجستان


بهترین هتل های 5 ستاره در سنگاپور

گردشگران در سفر به سنگاپور مشکلی از بابت کمبود جای اقامت نخواهند داشت . در این کشور آسیای جنوب شرقی هتل های متعددی وجود دارد که برخیشان یا ارائه امکانات و خدماتی متناسب با استانداردهای جهانی از بهترین ها هستند و برخی دیگر نیز برای استراحت در شب مناسب می باشند . بسیاری از گردشگران به دنبال رزرو تور سنگاپور هتل 5 ستاره هستند . در میان هتل های سنگاپور گزینه های 5 ستاره متنوعی وجود دارد که در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین های آنها پرداخته شده است با ما همراه باشید .

بهترین هتلهای سنگاپور

هتل پن پاسیفیک سنگاپور - Pan Pacific Singapore

گردشگرانی که به دنبال یک هتل خوب در سنگاپور برای اقامت هستند هتل پن پاسیفیک می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای آنان باشد . این هتل در نزدیکی مرکز خرید سانتک سیتی واقع شده و اتاق های بزرگ آن منظره هایی پانورامیک از شهر ارائه می دهند . هتل 5 ستاره پن پاسفیک یکی از بهترین هتل های سنگاپور است که به واسطه نزدیکی به ایستگاه های ام آر تی Promenade و Esplanade دسترسی خوبی به جاذبه های سنگاپور و مراکز تفریحی این کشور دارد . استخر شنا ، ماساژ ، مرکز اسپا ، سالن ورزش ، سونا ، رستوران و اینترنت وای فای از جمله امکانات پن پاسیفیک سنگاپور می باشد .

  • آدرس هتل پن پاسیفیک در سنگاپور : 7Raffles Boulevard, Marina Square, Marina Bay, 039595 Singapore, Singapore

 

هتل پن پاسیفیک سنگاپور

هتل شانگری لا راسا سنتوزا ریزورت سنگاپور - Shangri-La"s Rasa Sentosa Resort & Spa

از دیگر هتل های 5 ستاره خوب سنگاپور می توان به هتل شانگری لا راسا سنتوزا ریزورت اشاره نمود . این هتل در جزیره زیبای سنتوزا واقع شده و فقط چند دقیقه تا ساحل سیلوسو فاصله دارد . این هتل به قلعه تاریخی سیلوسو نزدیک بوده و آکواریوم اس ای آ ، پارک آبی ادونچر کاو و شهربازی یونیورسال استودیوز سنگاپور به ترتیب در فاصله 1.2 ، 1.2 و 1.6 کیلومتری آن قرار گرفته اند . این هتل امکاناتی چون استخر شنا برای کودکان و بزرگسالان ، ماساژ ، رستوران ، اینترنت وای فای ، مرکز اسپا ، خدمات زیبایی ، سالن ورزش ، ساحل ، امکانات لازم برای ورزش های آبی ، کلوب کودکان ، زمین تنیس و ... را برای استفاده گردشگران تور سنگاپور در خود جای داده است . شانگری لا راسا یکی از لوکس ترین هتل های سنگاپور محسوب می گردد .

  • آدرس هتل شانگری لا راسا در سنگاپور : 101Siloso Road, Sentosa Island, 098970 Singapore, Singapore

 

هتل های سنگاپور

هتل ماندارین اورینتال سنگاپور - Hotel Mandarin Oriental Singapore

هتل ماندارین اورینتال یکی از بهترین هتل های سنگاپور است که در خیابان رافلز در نزدیکی مارینا اسکوئر واقع شده و با ارائه امکانات و خدمات مناسب توانسته امتیازات خوبی از گردشگران تور سنگاپور و مسافران دریافت کنند . این هتل حدود 10 دقیقه رانندگی تا خیابان معروف اورچارد فاصله دارد در حالی که فرودگاه بین المللی چانگی در فاصله 20 دقیقه ای از آن واقع شده است . اتاق های هتل به زیبائی دکور شده و امکانات مدرن در آن ها گنجانده شده است . هتل 5 ستاره ماندارین اورینتال امکاناتی چون استخر ، سالن ورزش ، یوگا ، مرکز اسپا ، سونا ، ماساژ ، رستوران و اینترنت وای فای را برای استفاده گردشگران تور سنگاپور فراهم نموده است .

  • آدرس هتل ماندارین اورینتال در سنگاپور : 5Raffles Avenue, Marina Square, Marina Bay, 039797 Singapore, Singapore

 

رزرو هتل در سنگاپور

هتل گرند پارک سیتی هال سنگاپور - Hotel Grand Park City Hall Singapore

هتل گرند پارک سیتی هال سنگاپور در نزدیکی مرکز خرید رافلز سیتی واقع شده و 4 گزینه غذاخوری و اتاق هایی با اینترنت پرسرعت ارائه می دهد . گردشگرانی که هتل 5 ستاره گرند پارک سیتی هال را برای اقامت انتخاب می کنند با 5 دقیقه پیاده روی به گالری ملی و ایستگاه MRT سیتی هال دسترسی خواهند داشت . پذیرش در این هتل به صورت شبانه روزی انجام می پذیرد . مرکز تناسب اندام موجود است و کارکنان هتل به زبان های انگلیسی و چینی مسلط می باشند .

  • آدرس هتل گرند پارک سیتی هال در سنگاپور : 10Coleman Street, City Hall, 179809 Singapore, Singapore

 

بهترین هتل های 5 ستاره در سنگاپور

هتل ماریوت تنگ پلازا سنگاپور - Singapore Marriott Tang Plaza Hotel

اگر هدف اصلی شما از سفر به سنگاپور خرید و گردش در میان برترین مراکز خرید سنگاپور است هتل ماریوت تنگ پلازا می تواند گزینه مناسبی برای اقامت شما باشد . ماریوت تنگ پلازا از جمله هتلهای 5 ستاره سنگاپور است که در نزدیکی مراکز خرید خیابان معروف اورچارد واقع شده است . این هتل به ایستگاه ام آر تی اورچارد نزدیکی است و گزینه های غذاخوری آن با غذاهای خوشمزه از میهمانان خود پذیرایی می کنند . هتل 5 ستاره ماریوت تنگ پلازا استخر شنا ، مرکز اسپا ، سالن ورزش ، سرگرمی های شبانه ، اتاق های مدرن و اینترنت وای فای برای گردشگران تور سنگاپور و مسافران تجاری این شهر آماده نموده است .

  • آدرس هتل ماریوت تنگ پلازا در سنگاپور : 320Orchard Road, Orchard, 238865 Singapore, Singapore

بهترین هتل سنگاپور


آرامگاه اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در مسکو

آرامگاه لنین یکی از جاذبه های گردشگری مسکو در میدان معروف سرخ است که بعد از مرگ لنین ، اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی در این مکان ساخته شده است . در این مقبره جسد لنین به صورت مومیایی شده با پیراهن سفید و کت و شلوار مشکی رنگ به نمایش در آمده است . بعد از اینکه زندگی لنین در سال 1924 میلادی به خط پایان رسید آرامگاهی چوبی برای یادبود این شخص مهم سیاسی ساخته شد . چند سال بعد در سال 1929 به منظور نگهداری از جسد لنین تصمیم گرفته شد یک آرامگاه دائمی ساخته شود . مقبره ای که امروزه گردشگران تور مسکو از ان بازدید می کنند توسط الکسی شویوسیف طراحی شده و در سال 1930 تاسیس شده است .

مقبره ی لنین در میدان سرخ مسکو


هتل گرند امرالد در سنت پترزبورگ

از نظر برخی از گردشگران تور روسیه ، سنت پترزبورگ بهترین شهر این کشور برای سفر است . در این شهر رویایی و زیبا امکانات مناسبی از هتل های گران قیمت و ارزان گرفته تا سیستم حمل و نقل عمومی مدرن برای گردشگران در نظر گرفته شده است . تنوع هتل های سنت پترزبورگ موجب شده تا تمامی گردشگران بتوانند گزینه مطابق با معیارهای خود را بیابند . هتل گرند امرالد یکی از هتل های 5 ستاره سنت پترزبورگ است که در سال 2003 میلادی تاسیس شده است . این هتل در منطقه Tsentralny واقع شده و تا ایستگاه مترو Ploshchad Vosstaniya و خیابان نوسکیحدود ده دقیقه فاصله دارد . هتل گرند امرالد را می توان یکی از لوکس ترین و مدرن ترین هتل های شهر سنت پترزبورگ دانست .

هتل گرند امرالد سنت پترزبورگ

اگر شرایط مهیا باشد و بودجه کافی باشد تور سنت پترزبورگ هتل 5 ستاره گرند امرالد می تواند انتخاب مناسبی برای گردشگران باشد . در این هتل سالن ورزش و کلاس های ایروبیک ارائه می گردد و مرکز اسپا آن دارای حمام های ترکی و روسی و همچنین حمام گرم می باشد . رستوران های هتل گرند امرالد سنت پترزبورگ نیز انواع غذاهای روسی و اروپایی را سرو می کنند .

 

اتاق های هتل گرند امرالد سنت پترزبورگ

هتل 5 ستاره گرند امرالد از نظر کیفیت ، قیمت ، کارکنان و مدیریت یکی از بهترین هتل های سنت پترزبورگ به شمار می اید . این هتل دارای 90 اتاق و سوئیت به سبک کلاسیک است . واحدهای اقامتی گرند امرالد شامل 59 اتاق استاندارد ، 17 اتاق سوپریور ، 10 سوئیت جونیور ، سوئیت اجرائی ، سوئیت پرزیدنتال و سوئیت رویال است که همگی با امکانات مدرن تجهیز شده اند . اتاق ها و سوئیت های هتل به گونه ای طراحی شده اند که برای هر دو گروه مسافران تجاری و تفریحی مناسب باشد . تلویویون ال ای دی ، تهویه مطبوع ، اینترنت وای فای رایگان ، میز کار ، حمام اختصاصی ، سشوار ، لوازم بهداشتی ، روم سرویس و تختخواب های راحت از جمله مواردی هستند که در واحدهای اقامتی گرند هتل امرالد سنت پترزبورگ به چشم می خورند .

  • آدرس هتل گرند امرالد در سنت پترزبورگ : Suvorovsky Prospekt 18, Tsentralny district, 191036 Saint Petersburg, Russia

 

تصاویری از هتل 5 ستاره گرند امرالد سنت پترزبورگ

هتل های 5 ستاره سنت پترزبورگ

برترین هتل های سنت پترزبورگ روسیه

موقعیت و قیمت هتل گرند امرالد در سنت پترزبورگ

رزرو گرند امرالد سنت پترزبورگ

هتل Grand Emerald سنت پترزبورگ

 


رستوران های ایرانی پایتخت گرجستان

در شهر تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان رستوران های متعددی وجود دارد که گردشگران با مراجعه به ان ها می توانند وعده های غذایی خود را سرو کنند . در میان رستوران های تفلیس چندین رستوران ایرانی نیز به چشم می خورد که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته شده است .

رستوران نایب تفلیس - Nayeb Restaurant Tbilisi

بهترین رستوران های ایرانی گرجستان

رستوران نایب یک رستوران معروف ایرانی در تفلیس است که با انواع غذاهای خوشمزه از میهمانان و گردشگران تور تفلیس پذیرایی می کند . این رستوران از یک فضای زیبا و آرامش بخش برخوردار بوده و کارکنانی مجرب و خوش برخورد دارد . اولین شعبه رستوران نایب حدود 120 سال پیش در ایران شروع به کار کرد . رستوران نایب امروزه با شعبات مختلف در شهرهای ایران و چندین کشور دیگر به یکی از گزینه های مورد اعتماد مردم تبدیل شده است . نایب به عنوان یکی از بهترین رستوران های تفلیس در منوی خود غذاهایی چون کباب کوبیده ، کباب چنجه ، زرشک پلو با مرغ ، قیمه ، فسنجان ، قرمه سبزی ، ته چین ، کباب برگ ، سلطانی ، بختیاری ، شیشلیک و ... را جای داده است .

  • آدرس رستوران نایب تفلیس : 12Shalva Dadiani St., Tbilisi 0180, Georgia
  • تلفن رستوران نائب تفلیس : 551153760 - 995+
  • وب سایت رستوران ایرانی نائب تفلیس : https://www.nayebrestaurants.com/
  • ساعت کاری رستوران ایرانی نایب در تفلیس : دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 11 صبح تا 2 صبح ، جمعه ها و شنبه ها از ساعت 11 صبح تا 4 صبح و یک شنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 1 صبح

 

رستوران هزار و یک شب تفلیس - 1001 Nights Restaurant Tbilisi

بهترین رستوران های ایرانی تفلیس

رستوران هزار و یک شب یکی دیگر از رستورانهای ایرانی در تفلیس است که تخصص اش در طبق و ارائه انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی است . این رستوران در خیابان Kote Apkhazi واقع شده و دارای تراس تابستانی ، سیستم تهویه مطبوع و اینترنت وای فای می باشد . از جمله غذاهایی که در منوی رستوران 1001 شب به چشم می خورد می توان به کباب سلطانی ، کباب برگ ، قرمه سبزی ، قیمه ، جوجه کباب ، باقالی پلو با ماهیچه و ... اشاره نمود .

  • آدرس رستوران ایرانی هزار و یک شب تفلیس : Kote Apkhazi St. 9, Tbilisi 
  • تلفن رستوران 1001 شب تفلیس : 322998004 - 995+
  • وب سایت رستوران هزار و یک شب شهر تفلیس : http://1001nights.ge/
  • ساعت کاری رستوران ایرانی هزار و یک شب در تفلیس : دوشنبه ها تا یک شنبه ها از ساعت 12 ظهر تا 12 نیمه شب