سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در تور گرجستان از کدام شهر خرید کنیم تفلیس یا باتومی ؟

مراکز خرید باتومی و مراکز خرید تفلیس به گزینه های مدرن محدود نشده و هر دو شهر دارای بازارهای خیابانی و بازارهای سنتی و محلی متعددی هستند که گردشگران با مراجعه به ان ها می توانند اقلام و اجناس مدنظرشان را تهیه کنند . با این تفاوت که تعداد بازارها و مراکز خرید تفلیس به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان از باتومی بیشتر بوده و دست گردشگران برای انتخاب گزینه مورد نظر باز می باشد . با توجه به تعدد گزینه های خرید در تفلیس به طور حتم تنوع اجناس و محصولات نیز در این شهر زیاد بوده و گردشگران می توانند بعد از کمی گردش و مقایسه اقلام ، خریدی دلچسب و مناسب داشته باشند .

مراکز خرید باتومی


موزه ملی سنگاپور

در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا سنگاپور یکی از بهترین مقاصد گردشگری است . این کشور کوچک که در شمال خط استوا واقع شده کلکسیونی از جاذبه های دیدنی ، مراکز تفریحی و مراکز خرید را در خود جای داده است . جاذبه های سنگاپور بسیار متنوع هستند به طوری که گردشگران تور سنگاپور برای بازدید از تمامی آن ها نیاز به روزها زمان دارند . موزه ملی سنگاپور یکی از این جاذبه هاست که به تاریخ این کشور اختصاص یافته و آثار و اشیایی ارزشمند از دوره های مختلف را به نمایش گذاشته است . به گردشگران عزیز توصیه می گردد در سفر به سنگاپور حتما از این موزه دیدن کنند .

تاریخ تاسیس موزه ملی سنگاپور به سال 1849 میلادی بر می گردد . موزه ملی از این لحاظ قدیمی ترین موزه سنگاپور محسوب شده و بنای آن با سبک معماری جذاب خود یکی از برجسته ترین آثار ملی در این کشور می باشد . این موزه یکی از چهار موزه ملی سنگاپور است و سه موزه ملی دیگر شامل دو موزه تمدن های آسیایی و موزه هنر سنگاپور می باشد . موزه ملی سنگاپور بعد از تاسیس بارها جابجا شده تا اینکه در سال 1887 به مکان کنونی خود در جاده استمفورد منتقل شد . گردشگران تور سنگاپور با بازدید از این موزه می توانند با فرهنگ و تاریخ غنی مردم سنگاپور آشنا شوند .

 

دیدنی های سنگاپور

همانگونه که بیان شد موزه ملی در سنگاپور بر تاریخ این کشور از زمان شکل گیری در قرن چهاردهم تا کنون تمرکز نموده است . در این موزه می توان زندگی سنگاپوری ها را در قالب فیلم ویدئویی و اشیا قدیمی به تماشا نشست . موزه ملی سنگاپور نامی است که در سال 1965 بر این موزه گذاشته شد . لازم به ذکر است که در یک بازه زمانی 13 ساله بین سال های 1993 تا 2006 میلادی نام این موزه تغییر یافت و موزه تاریخ سنگاپور نامیده شد اما دوباره به نام ابتدایی خود برگشت . این موزه بعد از یک دوره مرمت 3.5 ساله مجددا در تاریخ 2 دسامبر 2006 درهای خود را به روی علاقه مندان گشود .

جاذبه های سنگاپور

 این موزه برای داشتن مجموعه های نفیس قوم نگاری جنوب شرقی آسیا به خصوص مالایاها در قبل از جنگ جهانی به شهرت رسیده است . به گردشگران پیشنهاد می گردد در این موزه بازدید از جواهرات و طلاهای Javanse متعلق به قرن چهاردهم که مربوط به دوران قبل از استعمار سنگاپور است را از دست ندهند .

ساختمان موزه ملی سنگاپور

ساختمان موزه ملی سنگاپور یکی از برجسته ترین آثار ملی این کشور است که به سبک نئو پالادیان و رنسانس ساخته شده است . این بنای زیبا و جذاب از دو بلوک مستطیل شکل موازی و یک گنبد تشکیل شده است . در سفر به سنگاپور توصیه می گردد اگر زمان کافی برای بازدید از تمامی موزه های این کشور را ندارید حتما سری به موزه ملی سنگاپور بزنید . گردشگران با بازدید از این موزه تلفیقی از هنر و تاریخ سنگاپوری را مشاهده خواهند کرد .

 

موزه ملی در سنگاپور

اطلاعاتی در مورد موزه ملی سنگاپور

  • نام لاتین موزه ملی سنگاپور : National Museum of Singapore
  • آدرس موزه ملی سنگاپور : 93Stamford Road, Singapore 178897
  • تلفن National Museum سنگاپور : 63323659 - 65+
  • وب سایت موزه ملی، از قدیمی ترین موزه های سنگاپور : http://nationalmuseum.sg
  • ساعت کاری نشنال میوزیم سنگاپور : همه روزه از 10 صبح تا 7 عصر
  • بلیط بازدید از موزه تاریخ سنگاپور : برای بزرگسالان 10 دلار سنگاپور ، کودکان کمتر از 18 سال 5 دلار سنگاپور و کودکان کمتر از 6 سال رایگان
  • چگونه به موزه ملی سنگاپور برویم : با 5 دقیقه پیاده روی از ایستگاه های ام آر تی Bras Basah و Dhoby Ghaut این موزه در دسترس است . ایستگاه های اتوبوس استمفورد و YMCA نیز در نزدیکی موزه واقع شده اند .

 

در سنگاپور از کجا دیدن کنیم ؟

موزه تاریخ سنگاپور


در مورد باغ گیاه شناسی باتومی بیشتر بدانیم

باغ گیاه شناسی با موقعیتی مناسب در ساحل دریای سیاه یکی از پربازدیدترین جاذبه های باتومی است . این باغ وسیع بیش از 110 هکتار وسعت دارد و با بیش از 1800 واحد طبقه بندی شده در 9 کیلومتری شمال شهر ساحلی باتومی و 370 کیلومتری تفلیس واقع شده است . با افزایش تعداد گونه های گیاهی از زمان بنیانگذاری تا به امروز این باغ دیدنی به زیستگاهی برای نادرترین و عجیب ترین گیاهان جمع آوری شده از اقصی نقاط جهان تبدیل شده است . گردشگران تور باتومی با بازدید از این باغ گیاه شناسی ارزشمند می توانند انواع گونه های گیاهی را ببینند ، در دل طبیعت سرسبز قدم بزنند ، از آرامش وصف ناپذیر و چشم اندازهای خیره کننده لذت ببرند و با دریافت مجوز با گونه های نادر گیاهی عکس بگیرند .

برترین جاذبه های گردشگری گرجستان

 

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان از لحاظ گونه یکی از گسترده ترین ها در جهان است و امروزه به عنوان یک مرکز مهم برای گسترش دانش کشاورزی و بیولوژیکی عمل می کند . وسعت 111 هکتاری باغ گیاه شناسی شهر باتومی شامل گونه هایی از 9 فیتوی جغرافیایی آسیای شرقی ، آمریکای شمالی ، نیوزیلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا ، دریای مدیترانه و منطقه نیمه گرمسیری مرطوب قفقاز است . بوتانیکال گاردن گرجستان با باغ های گیاه شناسی بیش از 140 کشور ، دانشگاه ها و دیگر موسسات تحقیقاتی علمی ارتباط دارد و با آنان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است .

بوتانیکال گاردن باتومی

تاریخچه باغ گیاه شناسی باتومی

آندری نیکلاویچ کراسنوف گیاه شناس معروف روسی فردی بود که تصمیم به احداث این باغ زیبا گرفت . باغ گیاه شناسی گرجستان در باتومی در سال 1880 میلادی توسط این شخص بنیانگذاری شد ولی افتتاح رسمی آن در سال 1912 میلادی انجام پذیرفت . این باغ رفته رفته گسترش یافت و بر تعداد گونه ها ، بخش ها و وسعت آن افزوده شد . اداره این باغ از سال 2006 میلادی به آکادمی علمی گرجستان واگذار شده است . نکته قابل توجه این است که با همت مسئولان همه گیاهان موجود در این باغ دارای برچسب هایی هستند که شناسنامه و معرف آن گیاه می باشد .

بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی را از دست ندهید

بخش های مختلف Batumi Botanical Garden

باغ گیاه شناسی شهر باتومی به سه پارک بالایی ، پایینی و ساحلی تقسیم شده و با قسمت های مختلف خود یکی از برترین دیدنی های باتومی می باشد . بخش های مختلف باغ گیاه شناسی عبارتند از : باغ کودکان ، باغ گیاهان دارویی ، باغ سنگ ها ، باغ خانوادگی ، باغ ارکیده و آبزیان ، غرفه کویر ، غرفه گرمسیری ، موزه بونسای ، باغ لیلی ، تپه نرگس ، خانه گل استکانی ، باغ شکسپیر ، گردشگاه گیلاس ، مرز شرقی ، باغ شکوفه ها ، تصاویر تاریخی ، مجموعه تحقیقاتی باغ و ... .


معرفی دو غذای معروف و محبوب در سوچی

سوچی و مناطق اطراف آن دارای غذاهای سنتی و محلی متنوعی هستند که در ادامه دو مورد از این غذاها معرفی شده است .

غذاهای دریایی

اگر ذائقه شما به گونه ای است که غذاهای گوشتی را کمتر می پسندید ، به غذاهای تند علاقه ندارید و ترجیح می دهید در وعده های غذایی از خوراک های سبک تر نوش جان کنید انواع غذاهای دریایی برای شما عزیزان مناسب می باشد . در سوچی برای طبخ غذاهای دریایی از انواع ماهی ها چون قزل آلای رنگین کمان و خاویار استفاده می شود .

غذاهای سنتی سوچی

خینکالی

خینکالی در واقع یک تکه خمیر نازک پر شده با مواد مختلف است که بافت بسیار نرمی داشته و معمولا در سوپ غوطه ور می باشد . این غذا که در روسیه آن را با نام پلمنی می شناسند غالبا با گوشت چرخ شده ، فلفل ، نمک و گشنیز سبز ریز خرد شده پر می شود .

غذاهایی که در سوچی باید امتحان کنید

برترین مکان های تاریخی در مسکو

کاخ کرملین مسکو

کرملین مسکو یکی از نمادهای پایتخت روسیه ، در طول قرن ها مرکز سیاسی این شهر بوده و محل اقامت رسمی رییس جمهور روسیه است . این مجموعه از بخش های مختلفی تشکیل شده که همگی آن ها در میان دیوارهایی بلند با برج های دیدبانی محصور شده اند . این کاخ که در قسمت شرقی میدان سرخ واقع شده یکی از جاذبه های گردشگری مسکو است که نباید فرصت بازدید و گرفتن عکس یادگاری با آن را در تور مسکو از دست داد . لازم به ذکر است که ارگ کرملین در میان فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و از معروف ترین جاذبه های روسیه به شمار می آید .

کاخ kremlin روسیه

 

میدان سرخ مسکو

میدان سرخ از دیگر جاذبه های تاریخی مسکو است که به عنوان قلب مسکو از آن یاد می شود . این میدان توسط تعدادی از بهترین جاذبه های مسکو چون کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل احاطه شده و از دیرباز تا به حال شاهد اتفاقات تلخ و شیرین زیادی در تاریخ روسیه بوده است . امروزه کمتر گردشگری پیدا می شود که به مسکو سفر کرده باشد و سری به Red Square نزده باشد .

بهترین مکان های گردشگری مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

داشنگاه دولتی مسکو با معماری فوق العاده ، مساحت زیاد و قدمتی که به سال 1755 میلادی بر می گردد یکی از دیدنی های تاریخی مسکو است . این بنای زیبا و جذاب به دستور استالین ساخته شده و یکی از هفت خواهران یا آسمانخراش های استالین در مسکو می باشد . ساختمان اصلی این دانشگاه قدیمی به سبک معماری گوتیک و باروک بنا شده و در بلندترین نقطه 240 متر از زمین فاصله دارد .

جاذبه های گردشگری روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل مسکو

کلیسای سنت باسیل یا واسیلی مقدس با قدمتی که به دوران ایوان مخوف و قرن شانزدهم برمی گردد امروزه یکی از جاذبه های برتر در مسکو بوده و با معماری فوق العاده و رنگ های زیبای به کار رفته گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند . علاوه بر ظاهر جذاب و معماری متفاوت ، این کلیسا با بخش های مختلف یک گالری زیبا از نقاشی های دیواری است . ساعات بازدید این کلیسا هر روز به جز سه شنبه ها و اولین دوشنبه هر ماه ، از ساعت 11 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد .

مکانهای دیدنی مسکو

کلیسای جامع مسیح منجی مسکو

کلیسای جامع مسیح منجی با حدود 103 متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین کلیساهای ارتدوکس در جهان است . این کلیسا به پاس داشت و گرامی داشت پیروزی بر ناپلئون در قرن نوزدهم بنا شده و تاکنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته است . Cathedral of Christ the Saviour در قسمت شمالی رودخانه مسکوا در جنوب غربی کرملین واقع شده و از مکانهای تاریخی مسکو به شمار می آید .

اماکن دیدنی مسکو