سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در مورد باغ گیاه شناسی باتومی بیشتر بدانیم

باغ گیاه شناسی با موقعیتی مناسب در ساحل دریای سیاه یکی از پربازدیدترین جاذبه های باتومی است . این باغ وسیع بیش از 110 هکتار وسعت دارد و با بیش از 1800 واحد طبقه بندی شده در 9 کیلومتری شمال شهر ساحلی باتومی و 370 کیلومتری تفلیس واقع شده است . با افزایش تعداد گونه های گیاهی از زمان بنیانگذاری تا به امروز این باغ دیدنی به زیستگاهی برای نادرترین و عجیب ترین گیاهان جمع آوری شده از اقصی نقاط جهان تبدیل شده است . گردشگران تور باتومی با بازدید از این باغ گیاه شناسی ارزشمند می توانند انواع گونه های گیاهی را ببینند ، در دل طبیعت سرسبز قدم بزنند ، از آرامش وصف ناپذیر و چشم اندازهای خیره کننده لذت ببرند و با دریافت مجوز با گونه های نادر گیاهی عکس بگیرند .

برترین جاذبه های گردشگری گرجستان

 

باغ گیاه شناسی باتومی گرجستان از لحاظ گونه یکی از گسترده ترین ها در جهان است و امروزه به عنوان یک مرکز مهم برای گسترش دانش کشاورزی و بیولوژیکی عمل می کند . وسعت 111 هکتاری باغ گیاه شناسی شهر باتومی شامل گونه هایی از 9 فیتوی جغرافیایی آسیای شرقی ، آمریکای شمالی ، نیوزیلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا ، دریای مدیترانه و منطقه نیمه گرمسیری مرطوب قفقاز است . بوتانیکال گاردن گرجستان با باغ های گیاه شناسی بیش از 140 کشور ، دانشگاه ها و دیگر موسسات تحقیقاتی علمی ارتباط دارد و با آنان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است .

بوتانیکال گاردن باتومی

تاریخچه باغ گیاه شناسی باتومی

آندری نیکلاویچ کراسنوف گیاه شناس معروف روسی فردی بود که تصمیم به احداث این باغ زیبا گرفت . باغ گیاه شناسی گرجستان در باتومی در سال 1880 میلادی توسط این شخص بنیانگذاری شد ولی افتتاح رسمی آن در سال 1912 میلادی انجام پذیرفت . این باغ رفته رفته گسترش یافت و بر تعداد گونه ها ، بخش ها و وسعت آن افزوده شد . اداره این باغ از سال 2006 میلادی به آکادمی علمی گرجستان واگذار شده است . نکته قابل توجه این است که با همت مسئولان همه گیاهان موجود در این باغ دارای برچسب هایی هستند که شناسنامه و معرف آن گیاه می باشد .

بازدید از باغ گیاه شناسی باتومی را از دست ندهید

بخش های مختلف Batumi Botanical Garden

باغ گیاه شناسی شهر باتومی به سه پارک بالایی ، پایینی و ساحلی تقسیم شده و با قسمت های مختلف خود یکی از برترین دیدنی های باتومی می باشد . بخش های مختلف باغ گیاه شناسی عبارتند از : باغ کودکان ، باغ گیاهان دارویی ، باغ سنگ ها ، باغ خانوادگی ، باغ ارکیده و آبزیان ، غرفه کویر ، غرفه گرمسیری ، موزه بونسای ، باغ لیلی ، تپه نرگس ، خانه گل استکانی ، باغ شکسپیر ، گردشگاه گیلاس ، مرز شرقی ، باغ شکوفه ها ، تصاویر تاریخی ، مجموعه تحقیقاتی باغ و ... .