سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمانخراش های هفتگانه شهر مسکو

سبک معماری ساختمان های مسکو از جمله مواردی است که در نگاه اول چشم ها را به خود خیره می سازد . برج های استالین یکی از برجسته ترین سبک های معماری شهر مسکو را به نمایش گذاشته اند . هفت خواهر گروهی از آسمان خراش ها در مسکو هستند که به سبک استالین بین سال های 1947 تا 1957 ساخته شده اند . پیشنهاد ساخت این برج ها در سال 1947 میلادی توسط استالین به شورای وزیران شوروی ارائه شد و به تصویب رسید . البته طرح به تصویب رسیده به مناسبت هشتصدمین سال احداث مسکو که در سال 1947 جشن گرفته شد شامل هشت آسمان خراش بود که احداث ساختمان هشتم بعد از مرگ استالین متوقف شد . آسمان خراش هشتم قرار بود بلندترین برج این گروه باشد که هرگز ساخته نشد . هفت خواهر روسیه را می توان از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های مسکو دانست .

Seven Sisters Moscow

معرفی هفت خواهران مسکو یا ساختمان های هفت خواهر استالین

دانشگاه دولتی مسکو - Moscow State University

این دانشگاه بلندترین عضو این گروه هفت تایی است که با 36 طبقه و  240 متر ارتفاع در سال 1953 میلادی به بهره برداری سیده است . این ساختمان تا مدت ها لقب بلندترین ساختمان اروپا و روسیه را به خود اختصاص داده بود .

دانشگاه دولتی مسکو

هتل اوکراین یا هتل رادیسون رویال مسکو - Hotel Ukraina

این هتل در سال 1957 تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است . رادیسون رویال از هتل های 5 ستاره مسکو است که دارای 198 متر بلندی و 34 طبقه می باشد . این هتل در میان برج های هفتگانه استالین مسکو از لحاظ بلندی در رتبه دوم جای گرفته است . هتل اوکراین تا سال 1975 مرتفع ترین هتل جهان به شمار می آمد . 

هتل اوکراین مسکو

ساختمان وزارت خارجه روسیه - Ministry of Foreign Affairs

استارت احداث این ساختمان در سال 1948 زده شد و در سال 1953 میلادی ساخت آن به اتمام رسید . ساختمان وزارت خارجه روسیه دارای 172 متر بلندی و 27 طبقه می باشد . توجه داشته باشند که منار مخروطی شکل این ساختمان 20 متر ارتفاع دارد و نمای داخلی آن با سنگ و آهن تزئین شده است .

ساختمان وزارت خارجه روسیه

هتل لنینگراد یا هتل هیلتون مسکو - Leningradskaya Hotel

این ساختمان از هفت خواهر مسکو بین سال های 1949 تا 1954 میلادی ساخته شده و دارای 134 متر ارتفاع و 26 طبقه می باشد . هتل لنینگراد در سال 2008 میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و با نام هتل هیلتون لنینگراد اسکایا فعالیت خود را از سر گرفت .

هتل هیلتون لنینگراد اسکایا مسکو

مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا - Kotelnicheskaya Embankment Building

عملیات ساخت این آسمان خراش 176 متری در سال 1947 میلادی آغاز شد و بعد از 5 سال تلاش در 1952 میلادی به بهره برداری رسید . این ساختمان از آسمان خراش های هفتگانه استالینی مسکو دارای 22 سطح قابل استفاده می باشد .

ساختمان های هفت خواهر استالین روسیه

مجتمع مسکونی در میدان کودرینسکایا - Kudrinskaya Square Building

این مجتمع مسکونی بین سال های 1950 تا 1954 میلادی ساخته شده و دارای 176 متری بلندی و 22 طبقه می باشد .

آسمانخراش های هفتگانه مسکو

ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین - Red Gates Administrative Building

مراحل ساخت ساختمان وزارت راه و ترابری روسیه از سال 1947 تا 1953 میلادی طول کشید . این ساختمان 138 متر ارتفاع و 24 طبقه دارد .

زیباترین ساختمان های مسکو


بهترین رستورانهای شهر تفلیس

در این مطلب دو تا از بهترین رستورانهای شهر تفلیس معرفی شده است :

رستوران لا بوهم تفلیس - La Bohème Tbilisi

یکی از بهترین رستوران های تفلیس از نظر سایت معتبر تریپ ادوایزر لا بوهم می باشد . این رستوران انواع غذاهای مدیترانه ای را سرو می کند . رستوران لا بوهم در مجاورت قلب تفلیس در منطقه ویک واقع شده است . در این رستوران خوب تفلیس از انواع مواد اولیه محلی و فصلی برای طبخ غذا استفاده می شود .

  • آدرس رستوران لا بوهم در تفلیس : 34-36Irakli Abashidze Street, Tbilisi 0179, Georgia
  • تلفن رستوران La Boheme تفلیس : 555661166 - 995+
  • ساعت کاری رستوران لا بوهم تفلیس : همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 2 صبح

معروف ترین رستوران های گرجستان

رستوران اورشیما تفلیس - Orshimo Tbilisi

از دیگر رستوران های خوب تفلیس می توان به اورشیما اشاره نمود . این رستوران یک محل مناسب برای لذت بردن از یک شام رمانتیک برای گردشگران تور تفلیس است . رستوران اورشیما انواع غذاهای گرجستان و اروپای شرقی را در منوی خود جای داده و از طراحی داخلی شیک و سرویس دهی عالی برخوردار می باشد . 

  • آدرس رستوران اورشیما در تفلیس : Erekle II -is k;moedani;shes;chikhi 7, Tbilisi 0105, Georgia
  • تلفن رستوران Orshimo تفلیس : 558776977 - 995+
  • ساعت کاری رستوران اورشیما تفلیس : همه روزه از ساعت 2 بعد از ظهر تا 12 شب

 

بهترین رستوران های گرجستان


هتل های خانوادگی برتر در سنگاپور

برخی از گردشگران به صورت خانوادگی در تور سنگاپور شرکت می کنند . این گردشگران برای اقامت باید هتلی را انتخاب و رزرو کنند که برای تمامی اعضای خانواده مناسب بوده و علاوه بر گزینه های تفریحی و رفاهی برای بزرگترها به نیازهای کودکان نیز در هتل مورد نظر توجه شده باشد . در ادامه به معرفی چند مورد از هتل های خانوادگی برتر در سنگاپور اشاره شده است با ما همراه باشید تا با این هتل های خوب سنگاپور آشنا شوید .

بهترین هتل های خانوادگی سنگاپور

هتل مارینا بای سندز سنگاپور - Marina Bay Sands

مارینا بای سندز یکی از هتل های 5 ستاره سنگاپور است که موقعیت ، امکانات ، خدمات و ساختمان خاصش آن را به یکی از معروف ترین هتل ها تبدیل نموده است . این هتل از سه برج بلند و مرتفع تشکیل شده و دارای بزرگترین و مرتفع ترین استخر روباز دنیا ، چندین گزینه غذاخوری ، اتاق ها و سوئیت های مدرن و مجهز ، مرکز اسپا ، سالن تناسب اندام ، کازینو ، سونا ، جکوزی و ... می باشد . این هتل که در مارینا بی واقع شده فاصله اندکی تا ایستگاه MRT بای فرانت داشته و از دسترسی خوبی به اصلی ترین و برترین جاذبه های سنگاپور برخوردار می باشد .

  • ادرس هتل مارینا بای سندز در سنگاپور : 10Bayfront Avenue, Marina Bay, 018956 Singapore, Singapore

بهترین هتلهای سنگاپور

هتل شانگری لا راسا سنتوزا ریزورت سنگاپور - Shangri-La"s Rasa Sentosa Resort & Spa

شانگری لا راسا از دیگر هتل های خانوادگی سنگاپور است که در جزیره دیدنی و شگفت انگیز سنتوزا واقع شده است . این هتل مجموعه ای از امکانات رفاهی و تفریحی را در خود جای داده و فقط حدود 2 دقیقه تا ساحل فاصله دارد . هتل 5 ستاره شانگری لا راسا خدمات شاتل رایگان به مرکز خرید ویوو سیتی در سرزمین اصلی ارائه داده و دارای امکاناتی چون استخر برای کودکان و بزرگسالان ، سالن ورزش ، ماساژ ، مرکز اسپا ، چندین رستوران ، کلوب کودکان ، امکانات لازم برای ورزش های آبی ، زمین بازی کودکان ، اتاق بخار ، خدمات زیبایی ، اینترنت وای فای رایگان و ... می باشد . این هتل را می توان یکی از بهترین هتل های ساحلی سنگاپور دانست .

  • آدرس هتل شانگری لا راسا در سنتوزای سنگاپور : 101Siloso Road, Sentosa Island, 098970 Singapore, Singapore

برترین هتل های ساحلی سنگاپور

هتل هالیدی این سنگاپور اورچارد سیتی سنتر - Holiday Inn Singapore Orchard City Centre

هالیدی این هتلی زنجیره ای است که در اکثر شهرهای توریستی شعبه داشته و از هتل های خوب به شمار می آید . هتل هالیدی این اورچارد سنگاپور در منطقه خرید و سرگرمی اورچارد واقع شده و دارای امکاناتی چون استخر شنا برای کودکان و بزرگسالان ، واحدهای اقامتی مدرن و مجهز ، رستوران و بار ، مرکز اسپا ، سالن تناسب اندام ، سونا ، جکوزی و اینترنت وای فای رایگان می باشد . این هتل به عنوان یکی از برترین هتل های خانوادگی سنگاپور تا ایستگاه ام آر تی Somerset فقط 300 متر فاصله داشته و به مراکز خرید خیابان اورچارد مانند نگی آن سیتی ، پاراگون و ایون اورچارد دسترسی راحتی دارد .

  • آدرس هتل هالیدی این سنگاپور اورچارد سیتی سنتر : 11Cavenagh Road, Orchard, 229616 Singapore, Singapore

بهترین هتلهای خانوادگی سنگاپور

هتل فیرمونت سنگاپور - Fairmont Singapore

فیرمونت یکی از هتل های لوکس سنگاپور است که در قلب شهر در میان مراکز خرید و سرگرمی واقع شده ومکانی ایده آل برای اقامت گردشگران تور سنگاپور می باشد . این هتل 5 ستاره سنگاپور به طور مستقیم به مرکز خرید رافلز سیتی متصل شده و حدود 5 دقیقه رانندگی از خیابان معروف اورچارد فاصله دارد . این هتل دارای اتاق هایی با چشم انداز اسکله مارینا بی و خط افق بوده و امکاناتی چون استخر شنا ، 6 گزینه غذاخوری ، ماساژ ، مرکز تناسب اندام ، اسپا و مرکز سلامت ، زمین تنیس ، سونا و اینترنت وای فای رایگان ارائه می دهد .

  • آدرس هتل فیرمونت سنگاپور : 80Bras Basah Road, City Hall, 189560 Singapore, Singapore

 

لوکس ترین هتلهای سنگاپور

هتل ماندارین اورچارد سنگاپور - Mandarin Orchard Singapore

ماندارین اورچارد از دیگر هتلهای خانوادگی سنگاپور است که در امتداد معروف ترین خیابان سنگاپور ، اورچارد واقع شده و به اندازه 5 دقیقه پیاده روی تا ایستگاه های Orchard و Somerset فاصله دارد . این فاصله اندک موجب می شود گردشگرانی که این هتل 5 ستاره را برای اقامت انتخاب می کنند بتوانند به راحتی از دیگر اماکن دیدنی سنگاپور بازدید کنند . هتل ماندارین اورچارد به برترین مراکز خرید سنگاپور مانند نگی آن سیتی ، پاراگون ، ایون اورچارد نزدیک بوده و امکاناتی چون استخر شنا ، مرکز تناسب اندام ، زمین تنیس ، رستوران و بار ، اینترنت وای فای رایگان ، مرکز بیزنس و ... در اختیار میهمانان قرار می دهد .

  • آدرس هتل ماندارین اورچارد در سنگاپور : 333Orchard Road, Orchard, 238867 Singapore, Singapore

بهترین هتل های خانوادگی سنگاپور

هتل پن پاسیفیک سرویسد سوئیتز اورچارد سنگاپور - Pan Pacific Serviced Suites Orchard

هتل پن پاسیفیک اورچارد یکی از هتل های خوب سنگاپور در رده هتل های 5 ستاره است . این هتل از موقعیتی مناسب برخوردار بوده و به مراکز خرید خیابان اورچارد نزدیک می باشد . هتل پن پاسیفیک سرویسد سوئیتز اورچارد در کنار ایستگاه ام ار تی سامر ست واقع شده و درایوی 20 دقیقه ای تا فرودگاه بین المللی چانگی فاصله دارد . این هتل امکاناتی چون تراس ، استخر شنا ، مرکز اسپا ، سالن تناسب اندام ، اتاق بخار ، اینترنت وای فای و ... ارائه می دهد .

  • آدرس هتل پن پاسیفیک سرویسد سوئیتز اورچارد در سنگاپور : 96Somerset Road, Orchard, 238163 Singapore, Singapore

هتل های خوب سنگاپور


مسجد جامع شهر مسکو

مسجد جامع شهر مسکو یکی از جاذبه های گردشگری پایتخت روسیه است که در مرکز شهر مسکو واقع شده است . این مسجد اصلی ترین مکان تجمع مسلمانان در زمان اعیاد و مراسمات مذهبی در روسیه است . مسجد جامع مسکو با ظرفیت 10 هزار نفر به طور همزمان از بزرگترین ها در روسیه و حتی اروپا به شمار می اید .

مسجد جامع مسکو

مسجد جامع شهر مسکو در سال 1904 میلادی توسط Nikolay Zhukov ساخته شد و در گذر زمان بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت  . این مسجد بعد از بهره برداری به مسجد مرکزی مسلمانان در روسیه تبدیل شد و یکی از 4 مسجد فعال در مسکو بود . این مسجد در دوران فعالیت خود گاهی با نام مسجد تاتار نیز شناخته می شد چرا که اغلب افرادی که از این مسجد استفاده می کردند اقوام تاتار ساکن در مسکو بودند . این مسجد نیز به مانند دیگر اماکن مذهبی روسیه در دوران حکومت شوروی کمی با انزوا روبرو شد . از فعالیت های آن کاسته شد اما در دهه 1980 میلادی فعالیت آن به روال سابق بازگشت . این مسجد در سال 2008 به عنوان یک اثر ارزشمند وارد میراث فرهنگی روسیه شد اما دیری نپایید که در پایان همان سال از فهرست میراث فرهنگی کنار گذاشته شد .

Moscow Cathedral Mosque

مدت ها بود که بحث بازسازی مسجد جامع مسکو در روسیه مطرح بود . برخی از گروه ها با تخریب مسجد موافق نبوده و خواستار بازسازی بنای قدیمی مسجد بودند اما تاژیوف مدعی بود که این بنا فرسوده شده و باید تخریب گردد . تا اینکه در 11 سپتامبر سال 2011 در یک اقدام بحث بر انگیز مسجد قدیمی تخریب شد تا بعد از انجام اصلاحات مسجدی بزرگتر برای مسلمانان ساخته شود . طرح های مختلفی برای ساخت مسجد جدید ارائه شد تا اینکه عملیات بازسازی آن توسط معمار Ilyas Tazhiyev به انجام رسید . از جمله دلایلی که موجب شد این مسجد نوسازی گردد انحراف چند درجه ای آن از جهت مکه ذکر شده است . تخریب ، جمع آوری تمام سنگ های مسجد و انجام اصلاحات ، برنامه در نظر گرفته شده برای بازسازی مسجد بود . 

مسجد جامع جدید مسکو

مسجد جامع جدید مسکو

از مسجد جامع مسکو می توان با عنوان اولین بنای مذهبی تخریب شده بعد از سال 1978 یاد کرد . مسجد جامع جدید مسکو در سال 2015 میلادی با حضور ولادیمیر پوتین ، طیب اردوغان ، محمود عباس و هزاران نفر از مسلمانان به بهره برداری رسید . این مسجد با مساحتی حدود 19 هزار متر مربع در 6 طبقه با ظرفیت پذیرش 10 هزار نفر به طور همزمان ساخته شده است . این مسجد که در مرکز شهر در خیابان المپیک و در نزدیکی ورزشگاه المپیک واقع شده دارای گنبدی طلایی به ارتفاع 47 متر و قطر 37 متر می باشد . همچنین مناره های این مسجد 72 متر ارتفاع دارند که شکوه خاصی به این مکان مذهبی بخشیده اند . برای ساخت مسجد جامع جدید شهر مسکو بیش از 150 میلیون دلار هزینه شده است . در سفر به مسکو بازدید از این مسجد می تواند یکی از برنامه های گردشگران باشد .

جاذبه های گردشگری روسیه

مساجد روسیه

بزرگترین مسجد روسیه

منبع :  لذت سفر


رستوران روباه قرمز یا رد فاکس در سوچی

رستوران روباه قرمز سوچی یکی از معروف ترین رستوران های کراسنایا پولیانا و برترین رستوران های سوچی است . انتخاب نام رد فوکس یا روباره قرمز برای این رستوران تصادفی نیست بلکه نام آن از یک نوع حیوان نادر که در این منطقه زندگی می کند گرفته شده است . این رستوران در ساحل رودخانه Mzymta و در ارتفاع 550 متری واقع شده و همزمان قابلیت پذیرش بیش از 110 نفر را دارا می باشد . رستوران Red Fox سوچی که در سال 2012 راه اندازی شده به دلیل میزبانی بسیاری از سیاستمداران ، ورزشکاران و تاجران مشهور در حین برگزاری مسابقات المپیک زمستانی 2014 و همچنین پخش مستند از این مکان در کانال های معروف BBC و CNN به شهرتی جهانی دست یافته است .

رستوران رد فوکس در سوچی