سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آسمانخراش های هفتگانه شهر مسکو

سبک معماری ساختمان های مسکو از جمله مواردی است که در نگاه اول چشم ها را به خود خیره می سازد . برج های استالین یکی از برجسته ترین سبک های معماری شهر مسکو را به نمایش گذاشته اند . هفت خواهر گروهی از آسمان خراش ها در مسکو هستند که به سبک استالین بین سال های 1947 تا 1957 ساخته شده اند . پیشنهاد ساخت این برج ها در سال 1947 میلادی توسط استالین به شورای وزیران شوروی ارائه شد و به تصویب رسید . البته طرح به تصویب رسیده به مناسبت هشتصدمین سال احداث مسکو که در سال 1947 جشن گرفته شد شامل هشت آسمان خراش بود که احداث ساختمان هشتم بعد از مرگ استالین متوقف شد . آسمان خراش هشتم قرار بود بلندترین برج این گروه باشد که هرگز ساخته نشد . هفت خواهر روسیه را می توان از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های مسکو دانست .

Seven Sisters Moscow

معرفی هفت خواهران مسکو یا ساختمان های هفت خواهر استالین

دانشگاه دولتی مسکو - Moscow State University

این دانشگاه بلندترین عضو این گروه هفت تایی است که با 36 طبقه و  240 متر ارتفاع در سال 1953 میلادی به بهره برداری سیده است . این ساختمان تا مدت ها لقب بلندترین ساختمان اروپا و روسیه را به خود اختصاص داده بود .

دانشگاه دولتی مسکو

هتل اوکراین یا هتل رادیسون رویال مسکو - Hotel Ukraina

این هتل در سال 1957 تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است . رادیسون رویال از هتل های 5 ستاره مسکو است که دارای 198 متر بلندی و 34 طبقه می باشد . این هتل در میان برج های هفتگانه استالین مسکو از لحاظ بلندی در رتبه دوم جای گرفته است . هتل اوکراین تا سال 1975 مرتفع ترین هتل جهان به شمار می آمد . 

هتل اوکراین مسکو

ساختمان وزارت خارجه روسیه - Ministry of Foreign Affairs

استارت احداث این ساختمان در سال 1948 زده شد و در سال 1953 میلادی ساخت آن به اتمام رسید . ساختمان وزارت خارجه روسیه دارای 172 متر بلندی و 27 طبقه می باشد . توجه داشته باشند که منار مخروطی شکل این ساختمان 20 متر ارتفاع دارد و نمای داخلی آن با سنگ و آهن تزئین شده است .

ساختمان وزارت خارجه روسیه

هتل لنینگراد یا هتل هیلتون مسکو - Leningradskaya Hotel

این ساختمان از هفت خواهر مسکو بین سال های 1949 تا 1954 میلادی ساخته شده و دارای 134 متر ارتفاع و 26 طبقه می باشد . هتل لنینگراد در سال 2008 میلادی مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و با نام هتل هیلتون لنینگراد اسکایا فعالیت خود را از سر گرفت .

هتل هیلتون لنینگراد اسکایا مسکو

مجتمع مسکونی در بلوار کاتلنیچسکایا - Kotelnicheskaya Embankment Building

عملیات ساخت این آسمان خراش 176 متری در سال 1947 میلادی آغاز شد و بعد از 5 سال تلاش در 1952 میلادی به بهره برداری رسید . این ساختمان از آسمان خراش های هفتگانه استالینی مسکو دارای 22 سطح قابل استفاده می باشد .

ساختمان های هفت خواهر استالین روسیه

مجتمع مسکونی در میدان کودرینسکایا - Kudrinskaya Square Building

این مجتمع مسکونی بین سال های 1950 تا 1954 میلادی ساخته شده و دارای 176 متری بلندی و 22 طبقه می باشد .

آسمانخراش های هفتگانه مسکو

ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین - Red Gates Administrative Building

مراحل ساخت ساختمان وزارت راه و ترابری روسیه از سال 1947 تا 1953 میلادی طول کشید . این ساختمان 138 متر ارتفاع و 24 طبقه دارد .

زیباترین ساختمان های مسکو