سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلیسای سیونی شهر تفلیس

کلیسای سیونی از کهن ترین جاذبه های گرجستان است که در خیابان تاریخی سیونی در ساحل سمت راست رودخانه کورا واقع شده است . برخلاف کلیسای سامبا یا کلیسای جامع تثلیث تفلیس ، سیونی یک کلیسای قدیمی و تاریخی است . دستور ساخت این کلیسای ارتدوکس گرجی در قرن پنجم میلادی توسط پادشاه واختانگ گرگاسالی صادر شد . Sioni Cathedral تفلیس بعد از ساخت بارها مورد هجوم دشمنان آن زمان قرار گرفت . در طی این حملات کلیسای سیونی تخریب شد اما دوباره مورد بازسازی قرار گرفت . این کلیسا قبل از احداث کلیسای سامبا بزرگترین و اصلی ترین کلیسای ارتدوکس گرجستان بود .

 

تور تفلیس


اسب سوار برنزی شهر سنت پترزبورگ

مجسمه برنزی اسب سوار در سنت پترزبورگ Bronze Horseman St Petersburg یکی از جاذبه های گردشگری روسیه است که به دستور کاترین کبیر برای بزرگداشت پیتر کبیر و نشان دادن ارادت به بنیانگذار شهر سنت پترزبورگ ساخته شده است . خلق این اثر هنری و تاریخی به یک پیکره ساز و مجسمه ساز فرانسوی به نام اتین موریس فالکونه واگذار شد . کاترین کبیر یک شاهزاده آلمانی بود که به منظور ازدواج با پتر سوم وارد خاک روسیه شد . علاقه زیاد این شاهزاده به ایجاد یک خط پیوسته با پادشاهان پیشین روسیه موجب شد تا دستور ساخت تندیس شاهوار پتر کبیر سوار بر پشت اسبی برنزی را صادر کند .

جاذبه های تاریخی سنت پترزبورگ

طراح و سازنده مجسمه اسب سوار پتر کبیر ، فالکونه این تندیس زیبا و نماد سن پترزبورگ را در مدت زمانی 14 ساله و بین سال های 1768 تا 1782 میلادی ساخت . وی برای خلق یک اثر زیبا و ماندگار مدتی را در کوه ها و تپه ها به منظور دقت در حالات اسب ها و سوارکاران سپری نمود تا مجمسه ای بسیار شبیه به حالت واقعی اسب در حالی که بر روی دو پای خود ایستاده درست کند . در واقع مجسمه اسب سوار برنزی سنت پترزبورگ اولین تندیس ساخته شده از اسبی است که در این حالت ایستاده است . گردشگران تور سنت پترزبورگ با بازدید از این شاهکار مجسمه سازی ، موثرترین و مهمترین فرد در روسیه علی الخصوص سنت پترزبورگ را به شکل قهرمانان رومی مشاهده خواهند کرد .

تور سنت پترزبورگ

طراحی مجسمه برنزی اسب سوار در سنت پترزبورگ

مجسمه برنزی اسب سوار Bronze Horseman از جالب ترین دیدنی های سنت پترزبورگ است که در نزدیکی کلیسای سنت اسحاق در میدان سنا واقع شده است . طراحی این مجسمه فوق العاده بوده و از زیباترین مجسمه های سنت پترزبورگ به شمار می آید . پایه ای که اسب سوار برنزی بر روی آن قرار گرفته یک قطعه بزرگ گرانیت قرمز تراشیده شده به شکل صخره است که به تنهایی بیش از 1200 تن وزن دارد . این سنگ احتمالا بزرگترین سنگی است که تا به حال توسط انسان ها منتقل شده است . از بالای این صخره پیتر به طرز شگفت انگیزی روسیه را به جلو هدایت می کند در حالی که اسب او روی یک مار پا گذاشته که نمادی از پیروزی پیتر در برابر دشمنان و موفقیت او در اصلاحاتش را نشان می دهد .

تندیس سوار کار برنزی سنت پترزبورگ

در کنار مجسمه یادبود پیتر کبیر کتیبه ای وجود دارد که بر روی آن به زبان های لاتین و روسی عبارت تقدیم به پتر کبیر از طرف کاترین نوشته شده است . توجه داشته باشید که این تندیس در ابتدا با نام مجسمه پیتر کبیر شناخته می شد اما نام کنونی آن از یک سروده الکساندر پوشکین با نام سوار برنزی گرفته شده است . این بنای تاریخی و شاهکار هنری امروزه به عنوان نماد سنت پترزبورگ مورد بازدید گردشگران تور روسیه قرار می گیرد .


مجسمه کارتلیس ددا تفلیس

تفلیس از شهرهای تاریخی و دیدنی گرجستان است . گردشگران علاقه مند به تاریخ و بناهای قدیمی و فرهنگی در این شهر گزینه های مختلفی برای دیدن دارند . در واقع تعداد زیادی از جاذبه های تفلیس را جاذبه های تاریخی تشکیل داده اند . مجسمه کارتلیس ددا یکی از جاذبه های این شهر است که در نیمه دوم قرن بیستم میلادی ساخته شده است . این مجسمه از جنس آلومینیوم بوده و با ارتفاع 20 متری از اکثر نقاط شهر تفلیس دیده می شود . این مجسمه از زیباترین تندیس های گرجستان است که غالب گردشگران تور تفلیس از آن دیدن می کنند .

مجسمه کارتلیس ددا یکی از جاذبه های تفلیس است که در سال 1958 میلادی به مناسبت هزار و پانصد امین سالگرد بنیانگذاری تفلیس ساخته شده است . ساخت بنای سمبلیک کارتلیس ددا تفلیس توسط یک مجسمه ساز اهل گرجستان به نام الگوجا آماشوکلی انجام شده است . مجسمه مادر گرجستان یا مادر کارتلی گرجستان بر فراز تپه های سولالاکی واقع شده و به عنوان یک مجسمه با ویژگی های خاص تقریبا از تمامی زوایای شهر تفلیس و فاصله های دور قابل مشاهده می باشد . شاید برایتان جالب باشد بدانید که یک مجسمه شبیه مجسمه کارتلیس ددا گرجستان در شهر ایروان پایتخت ارمنستان نیز ساخته شده که به مجسمه مادر ارمنستان معروف است .

جاذبه های گردشگری تفلیس

در میان مجسمه های تفلیس تندیس کارتلیس ددا از محبوبیت ویژه ای برخوردار می باشد . در واقع این مجسمه بسیار شبیه به بانویی گرجی است که با ارتفاعی 20 متری لباس محلی گرجستان را بر تن کرده و بر فراز شهر تفلیس استوار ایستاده است . این بنای تاریخی تفلیس از جنس آلومینیوم ساخته شده است . این بانوی گرجی در دست راست خود شمشیر دارد که نشاندهنده مبارزه و سلحشوری است و جام موجود در دست چپ این مجسمه نشان مهمان نوازی گرجی ها و برای پذیرایی از افرادی است که با دوستی وارد گرجستان شده اند .

 

مجسمه مادر گرجستان

مسیرهای دسترسی به کارتلیس ددا تفلیس

همانگونه که بیان شد کارتلیس ددا Kartlis Deda Tbilisi یکی از جاذبه های گرجستان و برترین دیدنی های تفلیس است که بر فراز تپه های سولالاکی قرار گرفته است . برای رسیدن به مکان مجسمه بزرگ کارتلیس ددا در تفلیس سه مسیر مختلف به گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می گردد . گردشگرانی که اهل پیاده روی هستند می توانند از سمت حمام گوگرد خود را به بالای تپه های سولالاکی و مجسمه مادر تفلیس برسانند . آنانی که عاشق هیجان هستند با استفاده از تله کابین تفلیس می توانند خود را تا نزدیکی مجسمه کارتلیس ددا گرجستان و قلعه ناریکالا تفلیس برسانند . گردشگران تور تفلیس در صورت تمایل نیز می توانند از مسیر اتومبیل روی آن ، خیابان سولالاکی برای دسترسی به این بنای تاریخی استفاده کنند . انتهای این خیابان به مجسمه مادر گرجستان ختم می شود .

 

مجسمه کارتلیس ددا تفلیس

مجسمه های گرجستان

جاذبه های تاریخی تفلیس


معرفی دو هتل سه ستاره در مسکو

مسکو شهری بزرگ ، توریستی و تاریخی است که در آن به منظور رفاه گردشگران تور روسیه هتل های متنوعی ایجاد شده است . در این مطلب دو تا از هتل های 3 ستاره مسکو معرفی می گردد با ما همراه باشید .

هتل ایزمایلو بتا مسکو - Izmailovo Beta Hotel Moscow

هتل ایزمایلو بتا از جمله هتل های 3 ستاره روسیه است که در نزدیکی پارک ایزمایلوفسکی واقع شده و فقط چند دقیقه تا ایستگاه متروی Partizanskaya فاصله دارد . این هتل تا مرکز شهر مسکو و جاذبه هایی چون میدان سرخ ، کاخ کرملین ، تئاتر بولشوی و مرکز خرید گوم حدود 10 کیلومتر فاصله دارد و امکاناتی چون ماساژ ، سولاریوم ، رستوران ، صبحانه در اتاق ، اینترنت وای فای رایگان ، مرکز بیزنس ، صندوق امانات و میز تور در اختیار گردشگران تور مسکو قرار می دهد . پذیرش در هتل 3 ستاره ایزمایلو بتا مسکو به صورت شبانه روزی انجام می پذیرد .

  • آدرس هتل ایزمایلو بتا در مسکو : Izmailovskoye Shosse 71 Bld.2B, Izmailovo, 105613 Moscow, Russia 

اقامت در هتل های سه ستاره مسکو

 

هتل ایبیس مسکو سنتر باخروشینا - Ibis Moscow Centre Bakhrushina

هتل ایبیس مسکو سنتر باخروشینا یکی از هتل های ارزان قیمت مسکو است که در قلب این شهر تاریخی واقع شده و اینترنت وای فای رایگان و پذیرش 24 ساعته ارائه می دهد . هتل ایبیس مسکو فقط چند دقیقه تا ایستگاه متروی Paveletskaya فاصله دارد که این نزدیکی موجب شده گردشگران تور روسیه به راحتی بتوانند به سایر نقاط شهر مسکو تردد داشته باشند . اتاق های هتل 3 ستاره ایبیس دارای تهویه مطبوع ، تلویزیون صفحه تخت و حمام اختصاصی بوده و رستوران آن انواع غذاهای اروپایی را سرو می کند . گالری معروف و دیدنی ترتیاکوف که از برترین جاذبه های گردشگری مسکو به شمار می آید با حدود 15 دقیقه پیاده روی از هتل در دسترس علاقه مندان خواهد بود .

  • آدرس هتل ایبیس مسکو سنتر باخروشینا : Ulitsa Bakhrushina 11, Zamoskvorechye, 115184 Moscow, Russia

 

لیست هتل های مسکو


کلیسای تاریخی کازان در سنت پترزبورگ

کلیسای کازان سنت پترزبورگ Kazan Cathedral Saint Petersburg یک کلیسای ارتدوکس روسی است که به بانوی کازان اختصاص یافته و بر خیابان نوسکی سن پترزبورگ اشراف کامل دارد . همانگونه که بیان شد کلیسای زیبای کازان یادگاری از اوایل قرن نوزدهم میلادی است که بین سال های 1801 تا 1811 میلادی ساخته شده است . معمار این کلیسا آندری ورونیخین (Andrey Voronikhin) است که آن را با الهام از کلیسای سنت پیتر واتیکان (رم) بنا کرده است . کلیسای تاریخی کازان در سنت پترزبورگ دارای معماری فوق العاده و نمای داخلی جذابی است که همگی با دستان توانمند هنرمندان روسی ایجاد شده اند . 

کلیسای کازان در سنت پترزبورگ

 

همه نیروهای سازنده این کلیسای تاریخی از معمار گرفته تا کارگر همگی اهل روسیه بودند و مواد اولیه لازم برای ساخت آن نیز از درون خاک سرزمین تزارها تامین شدند . کلیسای کازان روسیه یکی از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ است که به سبک امپراتوری ساخته شده و دارای حدود 4 هزار متر مربع فضای داخلی و 6200 متر مربع فضای بیرونی می باشد . گردشگران تور سنت پترزبورگ با بازدید از این کلیسا ، سازه ای با معماری جذاب را شاهد خواهند بود چرا که این بنا به شکل نیم دایره با 96 ستون و پایه ساخته شده که یادآور تمدن کشور بزرگ روسیه است .

کلیساهای شهر سنت پترزبورگ

این کلیسا بعد از پیروزی ارتش روسیه به فرماندهی میخائیل کوتوزوف بر ناپلئون به مکانی ارزشمند تبدیل شد . این کلیسا نیز همانند دیگر کلیساهای ارتدوکس روسی بعد از انقلاب روسیه دچار تزتزل شد و تا مدتی درهای آن به روی بازدیدکنندگان بسته شد تا اینکه به عنوان موزه دین و بی خدایی شروع به فعالیت نمود . بعد از فروپاشی شوروی اعتبار و ارزش به کلیساهای روسیه بازگشت و بسیاری از آن ها مورد بازسازی قرار گرفتند .

تور سنت پترزبورگ

جاذبه های کلیسای کازان در سنت پترزبورگ

کلیسای کازان از جالب ترین دیدنی های سنت پترزبورگ است که به زیبائی طراحی و ساخته شده است . کلیسای کازان به سبب نزدیکی به کلیسای خون ریخته شده مورد کم لطفی واقع شده و گاهی توسط گردشگران تور روسیه و تور سنت پترزبورگ نادیده گرفته می شود . کلیسای کازان سنت پترزبورگ دارای حدود 90 متر طول ، 86 متر عرض و بیش از 71 متر ارتفاع است که در فضای داخلی آن نیز به منظور هماهنگی با نمای خارجی ستون های متعددی به کار رفته است . این کلیسا با دستان توانمند هنرمندان روسی به زیبائی تزئین شده به طوری که گردشگران تور سن پترزبورگ با ورود به این مکان مقدس شگفت زده خواهند شد .

برترین جاذبه های گردشگری روسیه

از جمله عواملی که باعث زیبائی و شکوه کلیسای کازان شده اند می توان به وجود نقش های برجسته در نمای بیرونی و داخلی بنا ، مجسمه های زیبا و دیدنی ، موزاییک های منظم استفاده شده در کف کلیسا ، نقاشی های دیواری فوق العاده ، گنبد بزرگ ، معماری نیم دایره ای شکل و سالن های اصلی با زیبائی های منحصر به فرد اشاره نمود . در این کلیسا مجموعه ای بسیار زیبا از نقاشی ها به چشم می خورد که از جمله زیباترین آن ها می توان از اثر فراموش‌ نشدنی به صلیب کشیده شدن عیسی مسیح و نقاشی منحصر به ‌فرد و خاطره ‌انگیز از مسیح نام برد . به گردشگران تور سنت پترزبورگ توصیه می شود در سفر به این شهر حتما از این کلیسای زیبا دیدن کنند .

دیدنی های سنت پترزبورگ