سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کلیسای جامع مادر مقدس در شهر باتومی

علیرغم اینکه باتومی شهری کوچک در جنوب غربی گرجستان است اما دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوعی است که بازدید از آنها می تواند بر لذت سفر بیافزاید . یکی از جاذبه های باتومی کلیسای جامع مادر مقدس است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است . این کلیسا یک بنای مذهبی به جای مانده از دوران تسلط روسیه بر باتومی است . این روزها کلیسای مادر مقدس در میان مسیحیان باتومی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از اصلی ترین مکان ها برای برگزاری مراسمات مذهبی به شمار می اید .

کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

تا قبل از ساخته شدن کلیسای مادر مقدس باتومی کلیسای سنت نیکولاس کلیسای جامع شهر بود اما با به پایان رسیدن کار ساخت و ساز کلیسای جدید این عنوان به کلیسای مادر مقدس داده شد . این کلیسا با سبک جذاب معماری خود یکی از زیباترین کلیساهای گرجستان است . کلیسای مادر مقدس بین سال های 1898 تا 1903 میلادی همزمان با سلطه روس ها بر باتومی به عنوان یک کلیسای کاتولیک رومی ساخته شده است . اما غالبا از آن به عنوان یکی کلیسای ارتدوکس گرجی یاد می شود . هزینه لازم برای احداث این کلیسای باشکوه با کمک های مالی چند برادر خیر و نیکوکار تامین شد . 

برترین کلیساهای باتومی

بعد از انقلاب 1917 روسیه و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی کلیسای جامع مادر مقدس گرجستان نیز همانند دیگر کلیساهای این سرزمین کاربری اصلی خود را از دست داد و به یک آزمایشگاه تبدیل شد . این روند ادامه داشت تا اینکه همزمان با استقلال کشور گرجستان از شوروی این کلیسا دوباره به کاربری اصلی خود بازگشت و در سال 1989 میلادی به عنوان یک کلیسای ارتدوکس گرجی به روی عموم مردم بازگشائی شد . در سال 2000 میلادی بخش هایی از کلیسا مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت و معماری جدید با قدیم ترکیب شد .

برترین جاذبه های گردشگری باتومی

معماری کلیسای جامع مادر مقدس باتومی

در سفر به باتومی به گردشگران توصیه می گردد حتما از این کلیسای زیبا دیدن کنند . چرا که این مکان مقدس از یک سبک معماری جذاب بهره برده و یکی از زیباترین ساختمان های موجود در باتومی می باشد . کلیسای جامع مادر مقدس شهر باتومی دارای سه گنبد بزرگ است که به سبک گوتیک طراحی شده اند . وجود این گنبدها به کلیسا شکوه و ابهت خاصی بخشیده است . برای ساخت کلیسای Holy Mother Virgin Nativity باتومی از سنگ هایی استفاده شده که در شرایط آب و هوایی مختلف تغییر رنگ می دهند . این امر موجب شده این کلیسا خاص گردد . همچنین در بخش بالای درب ورودی تندیس سنت نینو و تندیس سنت اندرو قرار داده شده است . علاوه بر نمای بیرونی فضای داخلی این کلیسا نیز جذاب و جالب است چرا که با نقاشی های بسیار زیبا آراسته شده است .

Holy Mother Virgin Nativity Cathedral Batumi

زیباترین کلیساهای گرجستان

کلیسای جامع مادر مقدس -Holy Mother Virgin Nativity Cathedral

  • آدرس کلیسای جامع مادر مقدس در باتومی : Nikoloz Baratashvili Street, Batumi, Georgia
  • زمان پیشنهادی برای بازدید از این کلیسای باتومی : 1 الی 2 ساعت
  • زمان مراسم مناجات در کلیسای مادر مقدس باتومی : شنبه ها ساعت 16 و یکشنبه ها ساعت 9 صبح