سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پارک مرلیون سنگاپور

سنگاپور کشوری دیدنی و فوق العاده در آسیای جنوب شرقی آسیاست که خیلی زود پله های ترقی و پیشرفت را طی نموده است . این کشور مدرن مجموعه ای از دیدنی های جذاب و تفریحات هیجان انگیز را در خود جای داده و به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شده است . در این کشور پارک های زیبای متنوعی وجود دارد که پارک مرلیون از محبوب ترین آن هاست . این پارک دارای دو مجسمه مرلیون - مجسمه ای با بدن ماهی و سر شیر - است که وجود این دو مجسمه به محبوبیت آن افزوده است . این پارک یکی از جاذبه های سنگاپور است که در فولرتون در نزدیکی منطقه تجاری سنگاپور واقع شده است .

پارک دیدنی مرلیون در سنگاپور

پارک مرلیون سنگاپور در سال 1964 میلادی به دست شورای گردشگری این کشور طراحی شد اما افتتاح رسمی این پارک چندین سال به تعویق افتاد تا اینکه در سال 1972 میلادی همزمان با نصب مجسمه مرلیون پارک مرلیون نیز به طور رسمی بازگشایی شد . مرلیون که از زیباترین پارک های سنگاپور به شمار می اید حدود 2500 متر مربع وسعت دارد و با اشراف به خلیج مارینا چشم اندازهایی زیبا و محیطی فوق العاده برای عکاسی در اختیار گردشگران تور سنگاپور و بومی های منطقه قرار می دهد .

جاذبه های سنگاپور

مجسمه مرلیون سنگاپور

عمده شهرت پارک مرلیون به سبب میزبانی از دو مجسمه موجود افسانه ای سنگاپور است . در این پارک دو مجسمه مرلیون وجود دارد که مجسمه بزرگتر 8.6 متر ارتفاع و حدود 70 تن وزن دارد و مجسمه کوچکتر دارای 2 متر ارتفاع و حدود 3 تن وزن می باشد . مرلیون مجسمه ای شگفت انگیز است که بدنی به شکل ماهی و سری به شکل شیر دارد . لازم به ذکر است که در کشور سنگاپور 5 مجسمه مرلیون وجود دارد که بزرگترین آن ها با 37 متر ارتفاع در جزیره سنتوزا سنگاپور واقع شده است . در واقع تندیس مرلیون تلفیق نام قدیمی و نام جدید کشور سنگاپور را به نمایش می گذارد . نام قدیم این کشور تماسک (Temasek) به معنی شهر دریایی و نام جدید آن ، سنگاپور به معنای شهر شیرها می باشد .

جاذبه های گردشگری سنگاپور

هنرمند مجسمه شگفت انگیز و باشکوه مرلیون فردی محلی با نام لیم ننگ سنگ است که در سال 1972 این تندیس زیبا را طراحی و ساخته است . در ابتدا این مجسمه در دهانه رودخانه سنگاپور قرار داده شد تا پیامی مبنی بر خوش آمد گویی به گردشگران تور سنگاپور و یا شرکت کنندگان در تور ترکیبی مالزی سنگاپور باشد . در آن زمان مجسمه با ابهت مرلیون توسط نخست وزیر وقت سنگاپور ، لی کان یو رونمایی شد . در سال 1997 میلادی وقتی پل Esplanade تکمیل شد و به بهره برداری رسید دیدن این مجسمه از ساحل غیر ممکن شد لذا در سال 2002 تصمیم گرفته شد این تندیس به مکان فعلی خود با اشراف کامل به خلیج مارینا و فاصله 120 متری از مکان اصلی خود منتقل گردد . 

 

زیباترین پارک های سنگاپور

توجه داشته باشید که :

گردشگران تور سنگاپور در پارک مرلیون علاوه بر استفاده از فضای زیبای پارک ، دیدی 180 درجه به خلیج مارینا و هتل مارینا بی سندز سنگاپور دارند و می توانند از چشم اندازهای زیبا و حیرت انگیز لذت ببرند . این پارک شب ها نیز شلوغ است و با نورپردازی های انجام شده به مانند روز روشن به نظر می رسد . تعدادی از گرشگران برای استفاده بهتر از این پارک ترجیح می دهند بعد از ظهرها که پارک از دیگر مواقع خلوت تر به نظر می رسد از این مکان دیدن کنند .

 

مجسمه های مرلیون سنگاپور

چگونه به پارک دیدنی مرلیون در سنگاپور برویم ؟

گردشگران برای رسیدن به پارک مرلیون کافی است خود را به ایستگاه متروی رافلز برسانند و بعد از آن با کمی پیاده روی خود را در پارک مرلیون خواهند دید .

ساعت و هزینه بازدید از پارک مرلیون سنگاپور

پارک مرلیون به عنوان یکی از زیباترین و محبوب ترین پارک های سنگاپور در تمامی ساعات شبانه روز به صورت رایگان قابل بازدید می باشد .

پارک Merlion سنگاپور