سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاخ زمستانی شهر سنت پترزبورگ

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که کاخ زمستانی سنت پترزبورگ از سال 1732 تا 1917 ، محل اقامت رسمی ترازهای روسی بود . اولین بار این کاخ در سال 1708 میلادی از چوب و به سبک خانه های آلمانی ساخته شد تا اقامتگاهی برای پیتر کبیر و خانواده او باشد . اما بعد از چند سال این کاخ با یک بنای سنگی و مستحکم تعویض شد . همانگونه که بیان شد این کاخ در طول عمر 310 ساله خود بارها مورد بازسازی قرار گرفت تا به عنوان مظهری از قدرت و شکوه تزارها و همچنین روایتگری از تاریخ روسیه مورد بازدید قرار گیرد . اولین عملیات بازسازی این کاخ به دستور فرزند پیتر کبیر ، Anna Ioannovna و در سال 1731 تا 1735 به دست معمار ارشد دربار روسیه به نام Bartolomeo Rastrelli انجام پذیرفت .

تور سن پترزبورگ

اما هنوز 20 سال نگذشته بود که دوباره راسترلی به دستور ملکه الیزابت با ایده ای جدید عهده دار احداث کاخ زمستانی سن پترزبورگ شد که این کار تا زمان حکومت کاترین بزرگ در سال 1762 ادامه داشت . این پایان کار نبود و در گذر سال ها اقدامات متعددی بر روی این کاخ انجام گرفت . در سال 1837 نیز وینتر پالاس سنت پترزبورگ به وسیله آتش سوزی تخریب شد ولی با دستور سزار نیکلاس به سرعت و دقت بازسازی شد . این کاخ از زمان تاسیس تا انقلاب اکتبر روسیه شاهد نصب و عزل تزارهای روسی و وقایع مهمی چون یکشنبه خونین 1950 بوده است . این کاخ بعد از به پایان رسیدن دوره حکومت تزارها در سال 1917 به محل استقرار دولت موقت تبدیل شد .

کاخ زمستانی روسیه

در مورد کاخ زمستانی روسیه بیشتر دانیم

 بعد از چندین بار تخریب ، ساخت و بازسازی بنایی که امروزه مورد بازدید گردشگران تور سنت پترزبورگ قرار می گیرد پنجمین عمارت زمستانی روسیه است که از کاخ های قبلی بزرگتر و مجلل تر می باشد . بعد از انقلاب 1917 روسیه و به پایان رسیدن دوره حکومت تزارها Winter Palace و دیگر ساختمان ها آن تغییر کاربری داده و به عنوان بخشی از موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ فعالیت خود را آغاز نمودند . در موزه کاخ زمستانی اشیا ارزشمند و اثار هنری متعددی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شاهکارهای نقاشی هنرمندان بزرگ جهان ، مجسمه های عتیقه قرون وسطی ، یافته های باستان شناسی از دوره های مختلف ، طلا و جواهرات ، سکه ها و مجموعه‌ای از آثار کشورهای شرقی همچون مصر ، ایران ، چین و تبت اشاره نمود .

کاخ زمستانی جزئی از موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ

کاخ سبز و سفید زمستانی به شکل یک مستطیل کشیده است و نمای اصلی آن 250 متر طول و 30 متر ارتفاع دارد . کاخ زمستانی به عنوان یکی از برترین جاذبه های سنت پترزبورگ دارای 1500 اتاق ، 1786 درب و 1945 پنجره است و از طراحی داخلی جذاب و دکوراسیون فوق العاده برخوردار می باشد . این کاخ باشکوه مملو از مجسمه های تزیینی ، آینه های بزرگ ، پرده های زیبا ، نقاشی های سقفی ، حکاکی های روی چوب ، اشیا طلاکاری شده و زمینی مفروش با سنگ مرمر زیبا می باشد . به گردشگران عزیز پیشنهاد می گردد در سفر با تور سنت پترزبورگ ، تور ترکیبی روسیه یا تور روسیه ویژه جام جهانی 2018 فرصت را مغتنم شمرده و از این کاخ بی نظیر دیدن کنند .