سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تندیس نیکولای اول در شهر سنت پترزبورگ روسیه

تندیس نیکولای اول در میدان سنت اسحاق یکی از جاذبه های سنت پترزبورگ است . این مجسمه توسط معمار معروف اوگوست دو مونفران در مدت زمانی 3 ساله و بین سال های 1856 تا 1859 ساخته شده است . طرح و ساخت کلیسای سنت اسحاق نیز کار این معمار برجسته می باشد . تندیس برنزی نیکولای اول در سنت پترزبورگ به گونه ای طراحی و ساخته شده که قدرت این تزار روسیه را در هیبت یک شخصیت نظامی به همگان نمایش می دهد . نیکولای اول از سال 1825 تا 1855 میلادی بر روسیه سلطنت می کرد . وی در زمان حکومت خود اقدامات متعددی انجام داد که در هم شکستن قیام دکابریست ها و گسترش قلمرو روسیه از جمله اقدامات وی می باشد .

 

زیباترین مجسمه های روسیه

یادمان برنزی نیکولای اول با ارتفاع 6 متر در سال 1859 میلادی رونمایی شد . این تندیس به گونه ای طراحی شده که با سبک های معماری ساختمان های اطراف میدان سنت اسحاق هماهنگی داشته باشد . توجه داشته باشید که برای یکپارچه شدن طراحی میدان های سنا ، کاخ و سنت اسحاق معمار مونفران تصمیم گرفت در میدان سنت اسحاق نیز به مانند دو میدان دیگر (ستون الکساندر در میدان کاخ و مجسمه پیتر کبیر در میدان سنا) تندیس و یادمانی دیدنی نصب کند . تندیس نیکولای اول در میدان سنت اسحاق به گونه ای نصب شده که روی مجسمه به طرف کلیسای سنت ایزاک و پشت آن به طرف کاخ مارینسکی باشد . گردشگران تور سنت پترزبورگ با مراجعه به این منطقه می توانند از تمامی این جاذبه ها دیدن کنند .

 

Monument to Nicholas I

این تندیس سوارکار نظامی سنت پترزبورگ بر روی یک سکوی کوتاه با سه پله قرار دارد که جنس این سکو از گرانیت قرمز فنلاندی و قسمت زیر اسب نیز از جنس مرمر سفید ایتالیایی می باشد . برای زیبائی و جذابیت این تندیس پیکره هایی به مانند چهره های همسر و دختران نیکولای اول تراشیده شده که نمادی از ایمان ، خرد ، عدالت و قدرت می باشند . امروزه این تندیس برنزی یکی از سالم ترین مجسمه های سلطنتی فضای باز به جای مانده از قرن نوزدهم است که علت ان به کار رفتن مهارت و تخصص در ساخت این یادمان می باشد . در جریان جنگ جهانی دوم این تندیس با تخته ها و کیسه های شن پوشانده شد تا از آسیب در امان بماند . در سال 1987 نیز توسط موزه دولتی مجسمه های شهری ، تندیس سواره نیکولای اول مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت .