سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امنیت در گرجستان

از آنجایی که گرجستان ششمین کشور امن دنیاست ، در سفر به کشور گرجستان به هیچ وجه احساس نا امنی نخواهید کرد. در خیابانهای تفلیس ماشین های گشت پلیس زیادی را خواهید دید. البته مثل هر جای دیگری باید نکاتی را در رابطه با فرهنگ مردم رعایت کنید. از آنجایی که توریست های کمی با کشور گرجستان اشنا هستند، مردم گرجی در ارتباط با گردشگران بسیار مهربان و کنجکاو هستند.

آیا گرجستان امن است

مسائلی هست که باید رعایت کنید. مثل رانندگی… تفلیس مثل یک مکان ساخت و ساز بزرگ به نظر می رسد و خط عابر پیاده و پیاده روهای کمی دارد.در رفتن به مناطقی مثل آبکازیا و استیا جنوبی مراقب باشید. چون ممکن است درگیری ها هنوز ادامه داشته باشد، آن دو منطقه خارج از کنترل دولت گرجستان می باشد.در مناطق کوهستانی و مکانهایی که پر از حیوانات وحشی و سگهای ولگرد می باشد، باید به شدت مراقب باشید زیرا در آن نزدیکی بیمارستان و یا هیچ درمانگاهی وجود ندارد. نباید به تنهایی و بدون تجهیزات به کوه ها بروید.


بهتر است چه زمانی به کیش سفر کنیم

کیش جزیره ای زیبا در جنوب ایران است که با جاذبه های گردشگری متنوع مورد استقبال علاقه مندان قرار گرفته است . این جزیره بیضی شکل حدود 91 کیلومتر مربع وسعت دارد و سواحل بکر و منحصر به فرد آن برای هر گردشگری جذاب خواهد بود . ویژگی هایی چون ساحل نقره‌ای ، آفتاب درخشان ، آسمان آبی ، دریای فیروزه‌ای ، هوای تمیز و آرامش کامل جزیره‌ کیش را به مروارید خلیج فارس مبدل کرده است . برخی از علاقه مندان سفر به کیش به دنبال بهترین زمان سفر به کیش هستند تا در مناسب ترین شرایط از سفر خود لذت ببرند . در ادامه به بررسی این مسئله پرداخته شده است .

آب و هوای جزیره‌ی کیش تحت تأثیر توده‌های هوای جنوبی و شمال غربی است. بارش باران تنها در ماه‌های زمستانی و در اکثر اوقات سیل آسا و زودگذر است، به همین خاطر جزیره به طور عمومی خشک و با سرانه‌ی بارش کم است. رطوبت هوا در تابستان‌ها به بالاترین حد خود می‌رسد، تا جایی که شاید رطوبت 100% هم دور از انتظار نباشد.

آذر تا فروردین بهترین زمان سفر به کیش است، چرا که هوا معتدل و بسیار دلپذیر است.اردیبهشت تا مهر هوای جزیره گرم و شرجی و میانگین دمای روزانه آن در این ماه‌ها تقریباً نزدیک به هم است (حدود 30 درجه سانتی‌گراد). با وجود گرمای هوا، جشنواره تابستانی کیش با برنامه‌های متنوع و تخفیف‌های وسوسه کننده‌ی خود، علاقه‌مندان بسیاری را به جزیره می‌کشاند.

 نوروز کیش فصل پربار گردشگری جزیره کیش است و پروازهای ارتباطی گاهی به دو برابر میزان همیشگی افزایش می‌یابد و ظرفیت هتل‌ها جوابگوی همه گردشگران نیست. برای سفر در نوروز باید قبلاً اقامتگاه خود را رزرو کرده باشید و یا آماده‌ ی گذران شب در کمپ‌ های نوروزی باشید.

غالبا آخر هفته برای سفر به کیش مناسب تر است اگرچه آخر هفته‌ها برنامه‌های تفریحی بسیاری در کیش برگزار می‌شود، با این حال مهم‌ترین دلیل ، بهره از تعطیلات آخر هفته و دشواری‌های درخواست مرخصی است. اما اگر بتوانید روزهای وسط هفته را برای سفر انتخاب کنید، حدود 30% در هزینه‌های رفت و برگشت و اقامت‌تان صرفه‌جویی کرده‌اید.


دانستنی هایی درباره کشور مدرن سنگاپور

سنگاپور کشوری کوچک در بخش جنوب شرقی آسیاست که با زیرساخت های متعددی که در آن انجام شده به یکی از قطب های گردشگری و اقتصاد این منطقه تبدیل شده است . بیشتر ساکنان این کشور را چینی ها ، تایلندی ها ، مالایی ها و ... تشکیل می دهند به همین دلیل سنگاپور سرزمینی چند ملیتی با اداب و سنن متنوع می باشد . این کشور در شمال خط استوا و جنوب شبه جزیره مالایی واقع شده و دارای کی سرزمین اصلی و بیش از 60 جزیره کوچکتر می باشد . با ما همراه باشید تا یا حقایقی در مورد سنگاپور آشنا شوید .

 

singapore

 

  • در همه جای شهر دوربین های مدار بسته کار گذاشته شده اند و همین موضوع باعث نرخ جرم بسیار پایین و نزدیک به صفر در این کشور شده است.
  • سنگاپوری ها به نظافت خیابان هایشان بسیار اهمیت می دهند و بیخود هم نیست که در خیابان ها هیچ آشغالی روی زمین نمی بینید.
  • با توجه به تحقیقاتی که توسط شورای بریتانیا انجام شده، سنگاپوری ها تند رو ترین قدم زنندگان در دنیا هستند که مسافت 18 متر را در زمان تقریبا 10 ثانیه می پیمایند!
  • اگر چه سنگاپور یک کشور آسیایی است اما تقریبا اکثریت مردم آن به زبان انگلیسی مسلط هستند و صحبت می کنند.
  • آدامس نجوید، غیر قانونی است.
  • سنگاپور یکی از سبزترین شهرهای دنیاست. این کشور که به کشور آسمانخراش ها هم معروف است، نیمی از آن زیر پوششی از سبزی است. در کنار باغ و پارک های زیادی که دارد، حتی در ساخت ساختمان ها هم سعی شده تا این قاعده به نحوی رعایت شود.

معرفی عجایب هفتگانه در روسیه

روسیه کشوری پهناور است که برخی از جاذبه های آن در دنیا زبانزد می باشند . در جای جای این کشور 17 میلیون کیلومتر مربعی جاهای دیدنی متنوعی وجود دارد که تعدادی از آن ها با ویژگی های خاص از عجایب به شمار می آیند با ما همراه باشید تا با چند نمونه از این جاذبه های عجیب و جذاب آشنا گردید .

عجایب هفت گانه روسیه, مکانهای گردشگری روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل :
کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده‌. رنگ ‌آمیزی و طراحی آن در میان تمام کلیساهای سراسر دنیا منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها در طعمه آتش‌سوزی شده‌است اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.


مجسمه یادبود مادر میهن روسیه :
این مجسمه غول‌آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود کشته ‌شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نام این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود دنیاست.

دریاچه بایکال :
دریاچه بایکال دریاچه ‌ای در جنوب سیبری در کشور روسیه، میان استان ایرکوتسک و بوریاتیا است . این دریاچه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. بایکال قدیمی‌ ترین و عمیق‌ ترین دریاچه ی آب شیرین جهان است که در روسیه قرار دارد. از آنجایی که این دریاچه خیلی قدیمی و دور افتاده‌ است، دارای جانورانی است که فقط در این دریاچه یافت می‌شود این جانوران شامل تعداد زیادی از بی‌ مهرگان، چندین گونه از ماهی‌ها و فک آب شیرین دریاچه بایکال می‌باشند.

کاخ پترگوف :
پترگوف یکی از شهرهای منطقه ی فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل جنوبی خلیج فنلاند است. جمعیت این شهر در سرشماری سال 1989 بالغ بر 81?525 نفر بوده که در سرشماری سال 2002 به 64?791 نفر کاهش یافته‌است. این مکان در اوایل قرن هفدهم به دستور پتر کبیر پادشاه روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شد. این کاخ در کل روسیه پرطرفدارترین مکان‌ برای توریست‌ها است.

کوه البروس :
کوه البروس ، قله‌ای در غرب رشته کوه قفقاز در کاباردینو- بالکاریا و کاراچای- چرکسیا در شمال فلات ایران در روسیه و نزدیک به گرجستان است. نام این قله، با نام قله ی البرز هم‌ ریشه است و هر دو شکلی از یک واژه ی ایرانی هستند. این کوه بلندترین نقطه در روسیه است و برخی از مردم معتقدند که بلندترین نقطه در اروپا است. این کوه با راتفاع 5600 متر هر ساله میزبان توریست‌های زیادی است که برای اسکی و اسنوبرد به آنجا می‌روند.